جلوتر نیا خاکستری می شوی اینجا دلی را سوزانده اند

جلوتر نیا خاکستری می شوی اینجا دلی را سوزانده اند

نمی دانم چه باید کرد با این روح آشفته به فریادم برس ای عشق من امشب پریشانم
جلوتر نیا خاکستری می شوی اینجا دلی را سوزانده اند

جلوتر نیا خاکستری می شوی اینجا دلی را سوزانده اند

نمی دانم چه باید کرد با این روح آشفته به فریادم برس ای عشق من امشب پریشانم

دوستی می گفت : خیلی سال پیش که دانشجو بودم، بعضی از اساتید عادت به حضور و غیاب داشتند ... تعدادی هم برای محکم کاری دو بار این کار را انجام میدادند، ابتدا و انتهای کلاس ، که مجبور باشی تمام ساعت را سر کلاس بنشینی !!! هم رشته ای داشتم که شیفته ی یکی از دختران هم دوره اش بود... هر وقت این خانم سر کلاس حاضربود، حتی اگر نصف کلاس غایب بودند، جناب مجنون می گفت: استاد همه حاضرند! و بالعکس، اگر تنها غایب کلاس این خانم بود و بس، می گفت: استاد امروز همه غایبند، هیچ کس نیامده!!! در اواخر دوران تحصیل ازدواج کردند و دورادور می شنیدم که بسیار خوب و خوش هستند... امروز خبردار شدم که آگهی ترحیم بانو را با این مضمون چاپ کرده است : هیچ کس زنده نیست ... همه مردند !

آینده

روزی کسی را پیدا خواهید کرد که گذشته شما برایش اهمیت نداشته باشد چون میخواهد آینده شما باشد

سکه های پول همیشه صدا دارند
اما اسکناس ها بی صدا هستند
پس هنگامی که ارزش و مقام شما بالا میرود
بیشتر آرام و بی صدا باشید . . .


روباه گفت:اهلی کردن چیزی است که مدت هاست فراموش شده..

اهلی کردن یعنی ایجاد علاقه کردن..

مثلا در حال حاضر تو برای من فقط یک پسر بچه هستی..

مانند هزاران پسر بچه ی دیگر..و من احتیاجی به تو ندارم..

و تو هم احتیاجی به من نداری..من هم برای تو فقط یک روباه هستم..

مانند هزاران روباه دیگر..اما اگر من را اهلی کنی..

ما به یکدیگر نیازمند خواهیم شد..

آن وقت تو برای من منحصر به فرد و یگانه می شوی..

و من برای تو منحصر به فرد و یگانه..اگر آدم گذاشت اهلی اش کنند..

بفهمی نفهمی خودش را به این خطر انداخته که کارش به گریه کردن بکشد..

ولی اهلی شدن و اهلی کردن به این خطر می ارزد  که

یک وقتی کار آدم به گریه کردن بکشد..به گریه کردنش می ارزد..


              دردناک است دوست بداری و گمان کنی دوستت دارند...

                              حال آنکه او یگانه هستی تو باشد و

                                   تو یکی از هزاران لذت او... !